Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystania. Zaprojektowanie fachowego logo wymaga czasu. Logo to tylko detal marki firmy, ale pozostaje centralnym punktem większości skryptów brandingowych.
Warto zbadać dokładnie każdy szczegół: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i użycie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna potrzeba roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było tylko kilka firm na określonym rynku lub niszy, w tym momencie mogą być setki lub tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu detalu. Tworzą one wyjątkowy obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i wiele innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na stronie www.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero w przyszłości na treść. Logo jest małym, niemniej jednak istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Każdy klient jest inny, a nawet w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorakie sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.
Zobacz także: również zobacz